عوارض عمل زیبایی چشم
نوشته شده توسط : atiyhe

عوارض عمل زیبایی چشم

عمل زیبایی چشم همانند هر عمل دیگری می تواند عوارض احتمالی در پی داشته باشد. در این بخش به عوارض احتمالی عمل زیبایی پلک می پردازیم. البته باید توجه داشت که اگر عمل زیبایی پلک توسط پزشک جراح حاذق و با تجربه همچون دکتر مهرداد خوانساری انجام شود، احتمال بروز این عوارض بسیار پایین خواهد بود، بنابر این برای کاهش احتمال بروز این عوارض، پزشکی مطمئن را انتخاب نمایید.

عوارض عمل زیبایی چشم

کبودی و تورم در اطراف چشم

از رایج ترین و معمول ترین عوارض عمل زیبایی چشم به خصوص در طی چند روز اول پس از جراحی، تورم است که در ناحیه پیرامون چشم ها اتفاق می افتد. تورم حتی سبب می شود که بسته و باز کردن چشم یا پلک زدن برای شخص دشوار باشد. به طور معمول موثر ترین و بهترین توصیه ای که می توان جهت کاهش تورم داشت، استفاده از کمپرس یخ است. در اولین روز های پس از عمل، بهتر است بسته های یخ را در اطراف چشم ها قرار دهید تا به مرور تورم کاهش پیدا کند.

این عارضه که به سبب جمع شدن مایع چشمی ایجاد می شود، سبب متورم شدن کره چشم می شود. اما تورم سطح چشم به طور معمول موقت است و پس از چندین هفته از بین می رود. در حالتی که این عارضه پایدار باشد و سبب ناراحتی بسیاری در فرد شود بایستی پزشک را در جریان قرار داد.

ایجاد کبودی در پرامون چشم از دیگر عوارض محتمل عمل زیبایی پلک است، که ممکن است تا پیشانی و گونه ها هم گسترش پیدا کند. پوست اطراف چشم، متورم و پف دار می شود و دیدن نتیجه عمل در این مدت غیر ممکن است. مدت زمان این تورم کمی متفاوت است، اما اغلب افراد حداقل ۷ تا ۱۰ روز اول پس از عمل در ناحیه عمل دچار تورم هستند. این عارضه به مرور زمان از بین می رود و نتیجه جراحی زیبایی چشم به تدریج آشکار می شود.

احساس درد پس از جراحی

در زمان جراحی، پلک چشم دستخوش تغییرات بسیاری می شود و بافت های این بخش دچار تحریکات بسیاری می شوند. پس بنابراین احساس درد در دوره نقاهت پس از جراحی غیر طبیعی نیست. این درد می تواند پیوسته باشد و یا فقط در هنگام پلک زدن باشد، که به طور معمول پس از چند روز به تدریج کاهش می یابد و از بین می رود.

سوزش و خشکی چشم

احتمال دارد در دوره نقاهت پس از جراحی، چشم دچار خشکی، قرمزی و سوزش شود. جهت مرطوب نگه داشتن آن پزشک به طور معمول قطره اشک مصنوعی تجویز می نماید. همواره به خاطر داشته باشید که از خاراندن و مالش چشم ها خودداری نمایید، چرا که این امر سبب تحریک پوست پیرامون چشم و تاخیر در بهبودی می شود.

اشک ریزی و سخت پلک زدن

در روز های نخست پس از عمل به سبب تغییراتی که در عمل بر روی پلک چشم به وجود آمده و همچنین تورم پس از جراحی، پلک زدن و بسته و باز کردن چشم ها به آسانی انجام نمی شود و شخص در این شرایط احساس ناراحتی می نماید. اما با کم شدن زخم های ناشی از جراحی و تورم، بهبود این مشکل حل می شود. در بعضی موارد به سبب تحریک حفره اشکی، ممکن است عارضه اشک ریزی هم رخ دهد که به طور معمول موقت است. اما در صورت طولانی بودن یا همراه شدن با دیگر عوارض بایستی با پزشک مشورت کرد.

حساسیت به نور و تاری دید

بعضی از افراد در دوره بهبودی پس از عمل زیبایی چشم، تاری دید را تجربه می کنند، که یک عارضه موقت است و به طور معمول پس از چند روز از بین می رود. در این حالت نبایستی به چشمان فشار آورد و زمان استفاده از نمایشگر های مختلف مثل تلویزیون و موبایل را کاهش داد.

در برخی موارد نادر هم ممكن است، شخص بلافاصله پس از عمل دچار نابینایی موقت و یا دوبینی شود که تنها ساعاتی پس از عمل ادامه می یابد.

در روز های نخست پس از انجام عمل چشم ها به نور حساس هستند و گاهی نیز در معرض نور قرار گرفتن موجب اشک ریزی می شود. پس بنابراین به خاطر داشته باشید جهت محافظت از چشمان پس از جراحی زیبایی چشم، در معرض نور بسیار شدید قرار نگیرید و از عینک آفتابی استفاده نمایید.





:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: